Gudstjänst

Söndag.
Just nu betyder söndagar gudstjänst klockan 11 på morgonen för mig. Vi konfimander måste gå på minst fyra gudtjänster under våren. Ibland kan gudstjänster vara väldigt tråkiga.. Men idag tycker jag gudstjänsten var okej. Jag satt och dagdrömde och var i min egen lilla värld nästan hela tiden. Minuterna som brukar släpa sig fram (väldigt, väldigt långsamt i slowmotion) gick ganska (eller iallafall nästan) snabbt.
Ganska långt bak i kyrkan satt en äcklig gubbe. Han släppte ut en ljudlig rap (utan några försök att hindra den) och det var ju trevligt för oss andra. Inte. Folket i kyrkan vände sig om lite diskret och tittade på honom, och Vickan gav mig en blick som sa "Hörde du också det där?!". Sen var jag tvungen att dölja ansiktet för att inte brista ut i skratt. Äckel gube! Snöt sig högt gjorde han någon gång också tror jag.
En annan "rolig" grej som hände var också att Ronja tappade byxorna längst fram i kyrkan och alla skrattade. Nae, det hände faktiskt egentligen inte, jag skojade bara! Men det skulle ju varit lite kul..... Hehe.

Vad ska man göra idag då? Hm. Har inga planer lagda, men hade tänkt att ringa någon rolig efter att jag hade ätit. Men känner mig inte speciellt hungrig just nu, även om klockan börjar bli lite för sent för att äta lunch. Det där om att jag inte är hungrig kan ju bero på att jag fikade med mamma och Fia nyss. He, he...

Oj, oj! Kissnödig. Måste springa till toan nu. Skriver igen senare. Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0